2009-07-05

Distansrekord

Jag har slagit nytt distansrekord! På träningsprogrammet på marathon.se byter de vecka redan på söndagen, så i morse när jag tittade stod det 14 km på programmet fast det var då egentligen för nästa söndag. Idag stod det egentligen 12 km på programmet, med fartökning de sista 2. Men eftersom jag trodde att 14 var dagens, så mätte jag upp en sträcka lite hastigt på eniro.se - fram och tillbaka till Borgs kyrka, i grova drag. Nu har jag sprungit rundan på 01:27:25 och mätt upp den lite noggrannare. Mätningen landade på 15,6 km!!! Det är det längsta jag någonsin sprungit och det gick så bra! Flyt i löpningen hela tiden, faktiskt inte jobbigt någon gång. Jag hade förberett mig innan och ställt in mig på att springa långt. Innan jag åkte från jobbet fyllde jag på energiförrådet lite, så att jag kunde ge mig ut direkt när jag kom hem.
Nu älskar jag löpning igen!! :)

3 comments:

Makena said...

Wow! Grattis!:D Härligt att det kändes så bra hela tiden med. Vilken känsla.

Jag sprang också igår. 1 mil först och sen varvade jag ner med ca en halv km till nerjogg. Så då menar jag att jag sprungit en Kvartsmara ;-) också ett litet rekord om än inte lika stort som ditt :)

Anonymous said...

wow! riktigt impad!!! blir nog svårt att slå dig i vårruset...hehe:)

C E C I L I A said...

Härligt! :) Jag är också riktigt imponerad! Ska också börja springa nu har jag tänkt... får se hur det går, ska bara skaffa skor först :P hehe... fortfarande.

Grattis! :)