2009-07-03

Jag gillar inte löpning

Däremot gillar jag att jogga. Det är mitt konstaterande efter dagens pass. Förra veckan var jag sjuk och missade då långa intervaller. Det tyckte jag verkade kul, så jag tog det idag istället. Det var inte kul! Upplägget var: 18 minuter uppvärmning, lite stretching och 3x80 m koordinationslopp och sen 4x1,5 km. Avslutning med 12 min jogg. Det var dom vidrigaste intervaller jag har gjort - någonsin! Jag hade INGEN energi att trycka på med och intervallerna som skulle gå på 7 minuter, gick instället på 8-8:30. Så segt! Så inga fler långa intervaller. Ser däremot fram emot att få springa långt nu. Blir nog 12 km på söndag :)

6 comments:

Sebbes Fruga said...

Varför håller du på med en massa intervaller hit och dit? Vad är det bra för?

BETSY said...

Man blir snabbare ju :)

Makena said...

Jag sprang precis mitt första intrevallpass i torsdags. 8*200 meter med 5min/km fart. Och jag tyckte det var hur kul som helst!:) Fast det är ju mkt kortare än 1,5 km, så jag vet ju inte hur jag upplever långintrevaller.Har också ett långpass att jogga i helgen. Antingen i kväll eller imorgon kväll. Blir nog 1 mil igen då.:)

Sebbes Fruga said...

vaddå snabbare? uthållighet måste ju vara bättre, och så kommer snabbheten med den. eller?

Makena said...

Uthållighet får du med långpass, snabbhet med intervaller. Så e det! =)

ilfa said...

Jobba på Skogs´ ger många intervaller, långa och korta, kräver uthållighet och tålamod, svett och ger vältränade ben OCH ARMAR!