2007-09-10

Tjejkväll

Igår hade jag och min syster vår efterlängtade tjejkväll! Sedan vi hörde att Martina Haag skulle göra film av sin bok: "Underbar och älskad av alla" har vi väntat på att den ska gå på bio. Och nu äntligen var det dags. På vår husvagnssemester fick grabbarna en grabbkväll, med fotboll på Ullevi, varpå vi skulle få en tjejkväll och den sparade vi alltså till igår. Jag åkte upp med Elvira, så nattade vi barnen innan vi gick på den sena föreställningen. Min svåger hade alla fyra barnen själv eftersom Johan varit på jobb i Budapest i helgen. Jätteskönt att släppa tanken på barn för en stund och bara slappa med syrran. Och filmen var helt ok. Första halvan tyckte jag var ganska lam, med snabba klipp och inte världens bästa skådisar. Under andra halvan tog sig filmen, när handlingen började komma igång lite mer. I det stora hela en bra debutfilm av Martina Haag, även fast jag å syrran var överens om att boken var bättre.

Extra kul nu förstås att hon ruvar på barn nummer fyra!! (Alltså Martina Haag)

3 comments:

Sebbes Fruga said...

Det får vi ta och göra om nån dag. Eller kväll för all del...

Anonymous said...

Rekommenderar du filmen då? Funderar på å se den, har fått så fin kritik :)
Måste också säga att tapeten på förra inlägget va kanonfin! Går så bra ihop med husets stil! Synd att vi inte hinner se huset innan vi utvandrar.. Men vi kanske kan få kika lite precis innan vi åker.. jaja. Kul å läsa lite om va du å de dina har för er! Kram

BETSY said...

Cicci.r: Tycker man om Martina Haag ska man absolut se den, men annars mer tveksamt på bio i alla fall... Vi ska absolut försöka fixa så att ni får se huset innan ni åker, sen får vi skicka bilder när det är inflyttat och klart :)