2011-05-03

Utedass

Vi var på femtioårsfest i Norrköping helgen som gick. Festen hölls på en herrgård några mil utanför stan. En underbar herrgård. Så snyggt inredd. En detalj jag fastnade extra mycket för, var på en av toaletterna. En fönsterlöst toalett som egentligen skulle kunna vara hur tråkig som helst. Men den var så inbjudande. Dels var den tapetserad i en romantisk blommig tapet och sen... ovanför dörren satt ett fönster, som på ett gammalt hederligt utedass. Ljusinsläpp och smycke i ett!

Toalett/badrum är det jag tycket sämst om i vårt nya hus. Varken gäst-WC eller badrummet är särskilt inbjudande. De är båda nygjorda och fräscha, men så omysiga. Det skulle helt klart behövas lite tapet och ett utedassfönster här med. Och se vad jag hittade: Ett utedassfönster på vårt uthus. Det kanske är att förstöra charmen på uthuset att ta bort det, men jag behöver det ju i mitt hus!


3 comments:

Ebba said...

Vilken bra ide!! :-)

Emsters Alster said...

Och vilket fräscht utseende det har blivit här, snyggt! Jag är helt imponerad av att du orkar, trädgård, blommor, inreda huset, pust! Själva känner vi alltsom oftast för att asfaltera trädgårn och flytta till stan till lägenhet...Men sen kommer det njutbara i Berg och vi ångrar oss. Vi är nog här en stund till.

BETSY said...

Ebba: Vi får se om idén blir verklighet hemma hos oss :)

Emster: Det är en del gnäll hos mig emellanåt också. Men jag lägger ingen tid vid symaskinen, så något måste jag ju göra ;)