2011-05-08

En produktiv dag

Leveransen från Stoff & Stil kom för ett par dagar sen, så lördagen var inbokad för sömnad. Så i morse tog Johan barnen och åkte ut till ön och kollade när farfar sjösatte båten. Jag fick några ensamma timmar tillsammans med min symaskin. Och oj, så produktiv jag kunde vara. Jag blev förvånatter själv! ;)
Tre nysydda gardiner, och sex omklädda stolar senare sitter jag nu i ett riktigt ombonat hem och njuter. Jag hann till och med med en fika på stan med kära mor mitt i alltihop. (Det är sååå mysigt att bo här!) Stolarna köpte jag på loppis för en dryg månad sen och nu äntligen är de omklädda. Hade en tanke på att måla dom vita också, men det får vänta i så fall. Blev riktigt snyggt med det svart/vit-randiga!
Eftersom vi inte har ordentligt med lampor än och min mobilkamera saknar blixt har jag inte gardinerna från vardagsrummet på bild än, men det kommer. Man kan sammanfatta dagens gardiner med två ord: raksöm och rulle. Kanske lite tråkigt med liknande gardinmodeller överallt, men jag är inget sygeni utan är glad att jag fått till det över huvud taget :D

2 comments:

Emsters Alster said...

Snyggt! I vårt hem syr kära mamma samtliga gardiner (utom en) så jag är klart imponerad! Stolen blev jättefin!

Sebbes Fruga said...

Vilket lyft för stolarna! De kanske lika gärna ska behålla den färg de har.

Ser fram mot gardinbilder! Inget fel med raksöm och rulle. Det är ett vinnande koncept!