2011-02-06

Hur gammal är du??

Helgen har inneburit en massa jobb och cykel fram och tillbaka till jobbet lördag och söndag. Knät känns jättebra! Så skönt!

I morse utspelade sig följande konversation på jobbet.

Ny kollega: Jaha, hur länge har du varit färdig sjuksköterska då?

Jag: I snart sju år.

Ny kollega: Jaha... *kollar storögt på mig*

Jag: Ja, jag är äldre än jag ser ut.

Ny kollega: Jag trodde du var 22, men det går ju inte.


Mamma har alltid sagt "När du blir äldre kommer du vara glad över att se ung ut." Undra om jag är äldre nu då, för det känns helt ok och faktiskt lite kul (även fast det blir lite tjatigt ibland) att folk tror att jag är tjugo-någonting hela tiden :D

6 comments:

Makena said...

Evigt ung! Du lever det alla drömmer om. Grattis! ;)

Jennifer said...

Enjoy it. You make the rest of us jealous. :)

Esil Agni said...

Jo det är kul, när någon tror att man är 10 år yngre än man är. Det är inte så roligt när sanningen måste fram.

Sockertussen said...

Jag vet precis hur det är. Oftast blir man glad, men baksidan är ju att folk inte tar en på allvar innan de lärt känna en.
;)

Ebba said...

Har haft samma "bekymmer" tidigare, en förälder på barnkliniken trodde jag var 18 år! Hur hon fick i hop det med att jag satt och satte nål på hennes dotter förstår jag fortfarande inte. Men nu är det ingen som höjer på ögonbrynen längre.. Kanske kan vara glasögonen?!?!

dangel smith said...

great blog. keep up the good blog!

Seattle Real Estate | Real Estate | Seattle Home for sale