2011-02-27

5 dagar

Det känns som att vi har packat hela huset, men i verkligheten kanske det är hälften som är klart.
Är inne i en lite vemodig period just nu. Var på ICA Maxi igår och bara det att det inte kommer vara MIN affär längre är sorgligt. Det ska bli fantastiskt roligt att flytta TILL allt det ny(-gaml)a men att flytta FRÅN allt här är jobbigt.

Igår kom elvira hem strax före elva, efter att ha sovit över hos sin kompis. Ja, hon fixade hela natten! Kompisen hade hon med sig hem och tillsammans med två grannflickor, hade vi Hej då-party mellan 11-13. Hellyckat om du frågar mig. Kompisen skjutsade vi sedan hem, efter att flickorna umgåtts i 24 timmar. De leker fantastiskt bra tillsammans. Jag hörde dem faktiskt inte kivas en enda gång, de sex timmarna de var här tillsammans.

Jag ser INTE fram emot nästa vecka när man måste börja säga hejdå till folk :S

5 comments:

Esil Agni said...

Ångrar du dig kanske?? Än har inte flyttbilen packats.
Trösta dig med tanken att din mamma fåt bryta upp och flytta vid 7:års ålder, 10½ års, 13½ års och några gånger som vuxen. Det blir oftast bra till slut.

Jennifer said...

Saying good-bye is the hardest part. At least you will be living close enough to visit. :)

Oh, and just so you know, God has brought me amazing friends everywhere I have moved. You will soon find that to be true for you, too. :)

Karin said...

Usch ja, avsked är aldrig roligt. Men som Jennifer säger så är det ju inte längre bort än det går att hälsa på. Kan tänka mig att det var värre för henne, som har hela stooora havet emellan. Vet du, jag kom på att jag kanske inte träffar dig mer....är inte helt säker på att jag jobbar just när du lämnar eller hämtar :(
Tur då att vi kan ses här i datavärlden!! Lycka till med allt!

Esil Agni said...

Elisabet och Johans alla gamla vänner är välkomna att hälsa på i Lidköping. (Tror jag säkert.) Nära granne till Strandroths är stans fina mest centrala camping - nära Vänerns strand. (Kronocampingen) Behövs mer än husvagnsplats/stuga står Elisabets och Marias rum med "tomma" sängar.(Egen toa)

Esil Agni said...

Jennifer, you are right! God can bring you new good friends everywhere. I have moved many many times as a child and adult both in Africa and in Sweden. I have got friends everywhere and still have.