2011-02-24

8 dagar

Det börjar närma sig flytt. Igår blev det klart att det stora flyttlasset går den 4 mars och dit är det ju bara ÅTTA dagar! Hur gick det här till?? Vi bestämde oss någonstans i december för att vi skulle flytta och nu är vi där snart...väldigt snart. Huset är ett enda kaos och att detta hem ska paketeras i små kartonger inom loppet av en vecka är minst sagt en utmaning. Vi har börjat, men det är mycket kvar. Sen är det så mycket man vill hinna med innan flytten går. Avsluta jobbet snyggt, äta middag med vännerna, krama alla nära och kära, en sista gång till favoritcaféet, låta barnen leka så mycket det bara går med sina kompisar, tacka världens bästa dagisfröknar (förskolepedagoger, jag vet!)... Idag har jag i alla fall haft en mysig eftermiddag med en mycket god vän. Och barnen har fått leka massor. Jag borde ha packat flyttlådor istället, men käre nån vi har ju hela helgen på oss.

6 comments:

Sebbes Fruga said...

Se till att ha några tomma flyttkartonger och stora sopsäckar att knöka ner det sista i. Sebbe fick nog med 10 flyttlådor med "oj, det här har vi visst inte packat än" när det begav sig för ett år sen.

BETSY said...

Ja, usch! Kan tänka mig att det blir så. Var kommer allt ifrån??

Sjöléns said...

Det är ju så kul att ni flyttar, hoppas vi får komma och se ert nya hem sen..

Kram

Jennifer said...

Thanks for taking time for us. We all enjoyed your visit. You will be missed.

Esil Agni said...

Jag bara längtar tills flytten är gjord och jag kan andas ut. Sen ska jag visa dig caféer, som du glömt eller aldrig sett. Hoppas på att Café Slupen blir favoritstället.

Makena said...

Oj, oj flyttpacka är ett kapitel för sig. Och hur noga man än är och börjar i tid, så blir det alltid en massa över som får slängas ner bara. Det där sista kanske är sånt m,an egentligen inte behöver?? Våra sådana lådor står iaf fortfarande kvar på vinden efter 3år...LYCKA TILL!!