2010-05-17

En till runda med Tjalvelöparna

Då var det måndag och dags för fem-och-en-halvan med Tjalvelöparna igen. Så roligt alltså, att komma iväg och springa med glada tjejer och bli lite pressad och inspirerad. 31:30 stannade klockan på förra gången jag var med (tre veckor sen).

Idag hade jag bestämt mig för att det skulle gå lite snabbare. Vi delades in i tre grupper; gå, gå/jogga, springa på 30 minuter och springa lite snabbare. Jag hängde på första gruppen (eller grupp och grupp, en ledare och två löpare), men efter 2 km kände jag att jag var tvungen att släppa dem. Terrängen är verkligen kuperad och jag tappar mycket i uppförsbackarna, även fast jag känner att jag bemästrar backarna bättre nu, än för tre veckor sen. Bakom mig sprang nästa ledare (som skulle springa på 30 minuter) ensam. Så jag hängde på henne istället. Ett bra tempo och hon peppade mig igenom den värsta backen. Klockan stannade denna gång på 29:55, vilket känns jättekul.

Efter rundan pratade vi lite om denna skogsrunda kontra femkilometersbanan på vårruset. De vana Tjalvelöparna var ganska övertygade om att man skulle landa på 23-34 minuter på den flacka vårrusetbanan, om man klarade den här rundan på 28-29 minuter. Sprang ju på 23:59 förra året och det vore ju kul att slipa lite på den tiden.
Ja, vi får väl se hur det blir. Kanske är dags att anmäla sig till att börja med :)
.

2 comments:

Esil Agni said...

Som sagt: Man måste inte. Tyvärr kan vi inte vaka över dig i Gbg. Eller tur för dig och tur för mig (Jag blir så sugen. Men det är alldeles för långt. Är glad om jag kan klara tjejmilen innan jag dör.

Ebba said...

Kul att se dig i går!! Hur gick det för dig?? Kram /Ebba