2010-05-10

16 km

Igår tog jag mig vatten över huvudet, men jag lyckades hålla mig flytande och klarade alla 16 kilometrarna. Jag sprang med Johan och Benny. Dom brukar få till några träningspass inför Göteborgsvarvet och så även i år. Och så jag då. Jag var ju förstås sugen på att ha lite träningskamrater jag med ;) Och eftersom kära Marie tog hand om barnen kunde jag bara inte motstå. Min tanke var att jag skulle springa med dem halva vägen ungefär och sen släppa dem i deras tempo, så att jag kunde ta det lite lugnare. Fram till Vånga kyrka ungefär, resten av vägen skulle jag hitta själv. Och vilken väg dom valde! Upp-ner hela tiden, eller snarare upp-upp-ner, upp-upp-ner. Gräsliga backar. Efter drygt halva vägen kom vi till kyrkan och Johan vägrade släppa mig (antar att han visste att jag helt skulle tappa farten om han gjorde det). Så det var bara att pinna på. Efter 14 km var jag redo att börja gå. Men icke! Det höll faktiskt hela vägen och vi var framme hemma hos Benny och Marie efter 1:32 :D Väl där hade Marie och barnen bakat muffins och gjort varma mackor. Mmmmm!

5 comments:

makena said...

Grymt bra jobbat!!!

Jennifer said...

Great job! I don't know why my bike ride impressed you. This is much more of an accomplishment, in my eyes.

Esil Agni said...

Du är strong, Elisabet!

Karin said...

OJ!!! På gränsen till galet enligt mig....sååå bra gjort!!!

BETSY said...

Makena: Tackar!

Jennifer: Jag tycker att det är en större bedrift att cykla än att springa, särskilt med tre barn!!

Esil Agni: Har väl ärft det av dig :D

Karin: Lite galen måste man väl va, eller? ;)