2010-05-25

En fantastisk helg!

Helgen som gick var det då dags! Dags för det efterlängtade Göteborgsvarvet :) Det var varmt, trångt, jobbigt och jättekul! Under själva loppet tänkte jag, som jag trodde, ALDRIG mer! Men ack vad man glömmer fort! Klart jag ska springa igen :) Eftersom det var så varmt och kroppen absolut inte är van vid ansträngning i värme efter denna vinter och vår, så var det bara att ta det lugnt. Efter drygt hälften hade jag svårt för att hålla mig springande och har man väl tagit en gångpaus, är det lätt att ta en till och en till och en till... och det gjorde jag. Men jag tog mig ändå i mål på 2:23:59 och är riktigt nöjd över det. Har känt mig riktigt pigg i kroppen efteråt, bara haft lite ont i benen och det är väl inte så konstigt :)

Laddar i skuggan med svärfar. Totalt fokus!
[Det var på håret du svärfar... knappt åtta minuter är väl ganska långt hår, men ändå ;)]











Upploppet. Johan tog fyra bilder på sin fru, men jag måste ha sprungit väldans snabbt, för jag har inte fastnat på en enda :P











Båda överlevde. Johan försämrade sitt resultat från förra året med 18 minuter och var riktigt missnöjd. Jag var nöjd!












Och en liten bildkavalkad över resten av helgen. Bad i hotellbadkar, smaskande på is från Scandicismaskin, Liseberg, Bus med papsen på hotellet... Att bo på hotell är det bästa våra barn vet :)














7 comments:

Makena said...

Du är så bra!! Och vad härligt att höra att du känner dig nöjd. Minns ju att du var lite missnöjd efter Tjejmilen. Och hur mysig såg inte resten av helgen ut att vara då! :)

Kram!

BETSY said...

Va snabb du var på att kommentera då...har ju just lagt ut den :)
Ja, det var en helt annan känsla nu. Jag gjorde verkligen så gott jag kunde. Helgen var verkligen fantastisk - massor av tid med barnen och varandra :D
Vi ses kanske i Göteborg nästa år ;)

Jennifer said...

Good job! I went running on Monday for the first time in a while. You have inspired me. :)
I must also say that Elvira's cotton candy is bigger than her head! :)

Esil Agni said...

Nu inser jag varför göteborgsvarvet är så roligt!! ;-D
Har jätteroliga minnen från hotell, när våra barn var små!

Ebba said...

Härligt med hotellweekend! Men jag hade ALDRIG orkat gå på Liseberg efter loppet! Ni är ju mina idoler alltså! Nästa år ska jag inte vara så totalt utsjasad efteråt, för jag tänker träna bättre, inte bli sjuk och äta bättre. Då, min vän, får du lite competition! ;-)

Esil Agni said...

Joo, jag ser dig på kortet som du satt in under svärfar. Din hästsvans syns tydligt.

Emster said...

Jag är helt imponerad, och blir lite sugen också på att springa lopp!