2009-12-17

Pulkapremiär

Idag var det dags för årets pulkapremiär! Den omständiga modern var först bara tvungen att införskaffa ett par vinterskor, för att kunna följa med till pulkabacken. Efter skoprovande i tre skobutiker, med två tålmodigt väntande barn i släptåg kom hon ut med ett par skor. Då var modern bara tvungen att köpa mjölk och te. Sen var de två så tålmodiga barnen tvugna att få lite efterlängtat fika. När de tre kom hem var så bara Arvid tvungen att sova middag, och sen var ju alla tre tvugna att äta middag också. Så inte förrän klockan tre entrades snölandskapet. Därav alldeles för dåliga och mörka bilder på pulkaåkandet, för att kunna publiceras. Efter ett par timmar ute i snö och blåst kom så de tre hem till hemmets välkomnande värme, med härliga rosor på kind.
Och skorna. Dom var kanon!

7 comments:

Jennifer said...

Sounds like fun! I know my kids would have loved to sled, too.

Anthon recenserar said...

Oj, oj ja det var ett projekt det! ;) Kul att det ändå blev av! Pulkaåkning är ju så härligt! Eller t-fat, tycker jag är ännu bättre :O Har varit ute två ggr med barn och dagbarn än så länge. Vi har en liten backe bara runt hörnet som är alldeles perfekt för lite mindre barn. Till och med Liva klarar att gå upp för den själv och kan åka själv. Mycket skönt! :)Och skor ja...jag tar raggsockar och Anthons bauta kängor jag...garanterat varm om fossingarna ;)

Kram Maria

ps Väldigt snygg bild också..på start sidan alltså ds

Makena said...

Opps! Det var alltså jag som skrev ovan ;)

Mor/Sväris said...

Vilken fin bild på paret! Men! ... jag ser inte Johans blåa ögon!

Sebbes Fruga said...

Ja, kära nån, det låter väldigt omständigt. Vilka tålmodiga barn ni har! Men kängorna var väldigt snygga. Lite för snygga för pulkaåkning, nästan...

BETSY said...

Jennifer: Kom tillbaka snart, så åker vi pulka och dricker varm choklad!
Makena: Jag förstod att det var du ;) Johan föreslog att jag skulla ta hans kängor fakriskt :)
Men eftersom jag inte hade nåt överhuvud taget som funkar minusgrader så var det dags för ett par egna vinterskor...

Mor: Tyvärr är det ju så att ljuskänsliga Johan ofta går förklädd på sommaren...

Sebbes fruga: Ja, kanske för snygga. Men man kan ju inte köpa hur många skor som helst...vinterskorna var helt slut här hemma :)

Sara said...

Vad fint du ändrat bloggen!