2009-12-30

En viiiiiiiiiiiiiiiit jul

Det är väl för underbart att det blev en vit jul?! Och att det blev en jul att fira... Jag har njutit i fulla drag i alla fall.
Jag jobbade helgen innan jul och på jobbet gick det magsjuka. När jag kom hem på söndagen mådde jag så illa, och på måndagen bröt det ut. Jag följde verkligen konstens och basala hygienrutinens alla regler, men åkte ändå dit. Jag stängde in mig i sovrummet och gästtoan, och på något lustigt sätt lyckades jag med att inte sprida det vidare till familjen. Såg ju framför mig hur hela julen blev förstörd...men icke! Firandet började i Örebro, och för att eliminera risken för smittspridning tog vi en av Johans frinätter på Scandic och lyxade lite extra natten till julafton. Det är ju grymt mysigt med hotell alltså. Elvira blir helt lyrisk bara man nämner ordet - hon älskar det! Sen har vi firat julen med alla nära och kära i Örebro, Lidköping och på Kållandsö.

Morfar är stark!!














Elvira och yngsta kusinen, Maja.















Familjen Jonsson eldar bröte och har snöbollskrig.













Elake Johan mular lillsyrran. Och då menar jag verkligen mular!













Farmor och Farfar bygger om huset och hade julen till ära skaffat en pulkabacke :)







































Kärlek ;)

1 comment:

Magdalena said...

Oj oj oj! Här sitter man i varma Kenya och ser SNÖIGT VITA Lidköpingsbilder... Är inte helt utan att man känner en uns av hemlängtan!
Gott Nytt År till er alla fyra!
/Magdalena med familj