2009-12-17

Det närmar sig

Snart är 2010 här och med det också mitt försök till att träna upp kondisen inför Göteborgsvarvet. Träningen har ju verkligen gått på lågvarv här och jag har bara kommit ut på ett pass i veckan, i snitt, senaste tiden. Tänkte att jag skulle följa ett 20-veckorsprogram på marathon.se (visserligen är det träning för Stockholm halvmarathon, men det går nog bra i Göteborg också). Tänkte följa programmet för att genomföra loppet på 2 timmar, men målet har jag inte riktigt satt än. Visst, halvmara på 2 timmar vore ju fantastiskt, men det ska vara genomförbart också... Med min [för mig] misslyckade "Tjejmilen" i bagaget ska jag nog vara lite mer realistisk i min målsättning [1:01:04 har just läst i Martina Haags krönika att man aldrig få ljuga om sin miltid].
Blev riktigt peppad idag när Runner's world damp ner i postlådan. Så i väntan på att förkylningen ger sig och snöstormen lägger sig, ska jag bara sitta här och bli inspirerad!

No comments: