2008-12-30

Vilken vecka

Eller julveckan som den också kallas.
Måndag: Lilljul här hemma, bara familjen. Vi myste med köttbullemackor, julevangeliet och julklappsutdelning. Jag fick min efterlängtade morgonrock, som jag tror att jag önskat mig varje år sen vi gifte oss (8 år). Från början önskade jag mig en blå i fleece eftersom jag ville ha allt i blått. Nu fick jag en underbar cerice velourrock. Jättefin!!




































































Tisdag:
Åkte till farmor och farfar på Kållandsö, där alla fastrar och farbröder väntade. På kvällen var Arvid ovanligt hostig och orolig. När jag hade honom i famnen hostade han tills kräktes och jag har aldrig sett något liknande. Alla satt runt kvällsmatbordet och var helt chockade, tills vi alla gapskrattade. Han kräktes ned hela min framsida och hela min baksida. Jag var genomvåt på tröja, top och bh, tom jeansen och trosorna blev nedkräkta. Hade det inte varit ett av mina barn som kräktes så hade man nog blivit livrädd för kräksjuka, men båda två är riktiga kräkbarn och jättekänsliga för ret i halsen.

















Onsdag:
Julafton!! Så mysigt. Julmat och Kalle Anka som traditionen bjuder. Vid julklappsutdelningen var Arvid hostig och gnällig, och mycket riktigt hade han feber. Men julklappar blev det i överflöd i alla fall. Elvira var i sitt esse när hon öppnade julklapp efter julklapp och emellanåt hjälpte Arvid att öppna sina också.



















Torsdag:
Full rulle med lek och bus hos farmor och farfar. På kvällen kom Malins snart sexåriga tvillingsystrar till Elviras stora glädje. Full fart! Åkte in till sta'n för att köpa mer Alvedon till Arvid, så jag missade när Johans tre bröder kastade i varann (?) i en iskall Vänern.













































Fredag:
Arvids första tand tittade fram! Vi fick barnfritt och åkte in till stan med nästan alla Johans syskon med respektive. Jag Malin och sara shoppade loss på Gina Tricot. Hittade precis vad jag letade efter, för halva priset :) Det var så skönt att vara på stan utan barn! På kvällen åkte vi in till mormor och morfar. Äntligen jul på riktigt (för visst är det hemma hos mamma och pappa julen blir som bäst?!!)























Lördag:
Barnfritt igen! (Vi är ju inte direkt bortskämda med det...) Johan och jag åkte upp till Råda och sprang den eländigt kuperade milen där. Jättefin bana, skön att springa, men fruktansvärda uppförsbackar. När det var 1-1,5 km kvar och jag mer eller mindre stod stilla i uppförsbacken kom en hurtig tjej och bara kutade förbi. Hallå! Såg hon inte att det lutade massor i uppförsbacken. Jag tröstar mig med att intala mig själv att hon bara sprang 2,5:an ;) Hur som helst så sprang jag hela vägen och kom i mål på typ 58 minuter, så jag är riktigt nöjd ändå!
Söndag: Såg fram emot att gå till Kyrkan, men Arvid bara gnällde och gnällde och hade hög feber trots både Alvedon och Ipren i kroppen, så jag stannade hemma. På jourcentralen konstaterades öroninflammation och Arvid belv bättre nästan med en gång vi började antibiotikabehandlingen.

Vi är jätteglada över den här julen! Det har varit jättemysigt att umgås med nära och kära. Arvid är snart frisk och har fått sin tand nr 2!

2 comments:

Makena said...

Men då var ju ni på Öna samtidigt som oss jue! Och våra flickor var också sjuka :(. L hade nästan 40 graders feber på lillajulafton och J också över 39. L blev inte frisk förrän iförrgår och idag konstaterade läkare öroninflamation på J. Men hon leker och är feberfri iaf.

Trots det hade vi också en härlig jul! A jobbade 26:e så vi åkte upp igen den 25:e och fick sen en mysig helg utan de tre stora barnen (de var kvar hos f & f)inte helt fel det heller :)

Kram!

Anonymous said...

Visst är det härligt att fira jul ihop med barn och barnbarn! I år firade vi dessutom två "julaftnar". Inte så dumt.