2008-12-18

Målsättning

Tänkte att jag skulle sätt upp några rimliga mål med min löpning inför 2009. Har inte funderat så mycket än så jag måste nog fundera lite till. Hade lite vaga tankar om att ge mig på Göteborgsvarvet och har sagt att om det finns platser kvar i jan-feb när jag har kommit igång inför våren och känner lite i alla fall hur kroppen känns, så kanske jag springer. Men eftersom det redan den 11/11 var fullt med 50000 löpare så kan jag skriva av det som mål. Puh! Något år ska jag springa! Men 2009 kanske blir året för vårruset och tjejmilen, med lite rimliga tider på femman och milen som mål. Vi får se, ska fundera lite till.
I måndags var jag i alla fall ute och sprang. Fem kilometer blev det och jag bara sprang utan tid, och det var jätteskönt! Det var nog en månad sen sist, men ändå kändes det riktigt bra :) Prövade, bara på kul, pulkabacken med två korta backintervaller, men den är nog för kort. Får försöka hitta nån bättre. Är sugen på att komma ut ikväll. Johan kommer hem från Borlänge 19.30 så det är ju möjligt, men jag vill ju sitta inne med honom och mysa då ju!

5 comments:

Anonymous said...

Visste inte att du hade blogg...riktigt seriös:) kul! nu har man ju ngt o följa! Lyck t me Göteborsvarvet! Tjejklassikern nästa...:)

Made by Ina said...

Kör hårt!!! Den som ingen målsättning har får inte heller se några resultat...

Anonymous said...

Kör hårt med förstånd, gumman. Du kan ändå inte slå gamla mor. Jag var bara en kortdistanslöperska med mycket bra tid. Nu är banan ännu kortare. Sovrum - kök. ;-D Ska återuppta träning för vårruset nu när sjukgymnasten inte kan neka.

Sebbes Fruga said...

Vi kan ju ta tjejmilen tillsammans. Fast då måste vi bestämma och boka in det, och inte låta bröllop och andra petitesser komma emellan... ;-)

Anonymous said...

Ingen idé att bestämma med er. Antingen ska nån åka på bröllop eller snart föda barn. Jag har inget att skylla på mer än träningsbrist.