2008-10-12

Örongodis

Idag innan vi skulle gå till kyrkan skulle Elviras hår fixas. Jag frågade henne om hon kunde gå till badrummet och hämta sin väska med hårsnoddar, spännen, borstar och balsamspray.

"Tyvärr inte" fick jag till svar.

Blev helt ställd av hennes dråpliga svar och fann mig inte utan började asgarva. Tyvärr, är ett ord jag aldrig har hört henne använda förut, men hon har förstås snappat upp det och verkar ju fatta hur man ska använda det ;)

Annars är det bästa jag vet just nu när man ber henne om någonting och hon säger nej, men sedan på en andra uppmaning säger "ok, mamma!". Det är Örongodis, så ljuvligt!!

Gjorde en snabbkoll på bloggen och inser att Elvira är helt underrepresenterad på alla bilder, MEN detta beror inte på att hon är på något sätt underrepresenterad här hemma, utan bara på att hon inte vill vara med på kort. Men jag ska jobba på det ;)

1 comment:

Anonymous said...

Lik mormor.