2008-08-24

Tjohooo!!

Jag är så nöjd över mig själv och vad jag åstadkommit den här sommaren med löpningen! Gjorde det absolut bästa och härligaste passet på flera år idag. Var ute i 45 minuter och längtade inte ens lite efter att få stanna upp och gå en stund. Har visserligen bara lyckats få till ett pass den här veckan, men desto mer promenader har det blivit. Tre timmeslånga promenader för att vara mer exakt. Och så idag. Wow! Jag är så glad. I början på sommaren var jag glad om jag orkade springa fem minuter i ett streck... vilken skillnad på kroppen, och känslan! Kan ju inte påstå att jag har nån racerspeed direkt, men jag orkar ju! När jag kom hem orkade jag tom ett extra varv runt kvarteret för en liten spurt :) Det här ger ju helt klart mersmak. Hurra!!!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen förberada färdigt för den stora dagen imorgon. Elvira fyller TRE år!

3 comments:

Makena said...

WOW! Vilken häftig känsla! :D Själv har jag kommit av mig :( Bara varit ute ett par ggr sen vi flyttade i Juli och käkar godis gör jag med...nu blev jag iaf peppad att ta upp joggingen på allvar igen. Tack för inspirationen! :D

Sebbes Fruga said...

Gôtt! Mer löpning åt folket. Just nu är jag jättesugen, men har dragit på mig höstens första förkylning, så det får vänta lite.

Grattis till Elli. Present kommer senare. Jag lovar! Stillade iaf mitt dåliga samvete igårkväll. Men jag är ju i gott sällskap... ;-)

BETSY said...

makena: lycka till!

sebbes fruga: Jag och min familj är ju inte direkt några experter på att komma ihåg bemärkelsedagar, alla kategorier, om man säger så...

Krya på dig :)