2008-08-20

Ja, alltså...

..för den som känner Arvid kunde förra blogginlägget lätt misstolkas. Arvid är nämligen en riktig kräkunge, precis som hans storasyster var. Men det är ingen spya insmetad i ansiktet. Det är banangröt. Arvid har så smått börjat äta - smakportionerna är här! Bäst av allt, han älskar det :) Har börjat med kvällsgröt, efter den somnar han och sover SJU timmar på raken. Hoppas det håller i sig! Idag fick han smaka potatis blandad med modersmjölksersättning. Och han tvekade inte en sekund. Mums det också. Kommer ihåg att Elvira också var matfrisk i början. Älskade allt, tom fetaost och oliver (kanske inte när hon var fem månader, men runt året) Sen var det som att hon fattade vad barn skulle tycka om och inte...
Det är i alla fall roligt att smakportionerna är här nu igen. Ska bli roligt att testa nya smaker kommande veckorna :)

3 comments:

Anonymous said...

Det syntes att det var gröt, typ.
Spara smakprover av godis. Undvik! söta grejer!

Sebbes Fruga said...

Kul att du älskar smakportioner. Själv har det varit den typ värsta tiden, tycker jag. Men å andra sidan har jag ju älskat att amma, så det kanske inte är så konstigt att jag inte håller med du i fråga om smakportioner.

BETSY said...

kloka mor: Elvira introducerar nog smakprov av godis tids nog... ;)

sebbes fruga: Mmm, kan nog ha ett samband :) Är så skönt att amningstiden är över!! Dagen då jag slutade sörjde jag dock - märkligt hur man är funtad...