2006-10-27

Nåt har hänt med min blogg, så det går inte skriva överskrifter... får klara mig utan.

Äntligen är lövhögarna borta. Elli B och jag har kört flera flera skottkärror med löv upp i skogen och tippat dom där. E älskar at åka skottkärra å mamsen inbillar sig att det är bra träning att köra :) Problemet är nu bara att baksidan snart är lika lövig igen. Precis utanför vårt staket står en gigantisk ek som lövar av sig hela sin klädnad i blåsten. Det kanske är bra i och för sig, då får man allt på en gång och slipper kanske att kratta löv ända in i december.

Fick ett trevligt samtal idag. Var på anställningsintervju igår och redan idag ringde chefen och erbjöd mig tjänsten. Hon hade inte kollat upp om mitt löneanspråk kunde gå igenom, så vi ska höras igen på måndag. Sen behöver jag nog lite mer tid att tänka, för den tredje och sista intervjun har jag på tisdag... Jobb i Norrköping blir det ju tydligen i alla fall. Men åååå va jag kommer sakna mitt drömjobb i Linköping. Inser dock att det blir ohållbart i längden att jobba där om det ska funka med Elvira och familjen. Suck!

Ska gå och krypa till kojs nu...i min tomma kojs, eller ja Elvira ligger ju där, men Gubben är på läger med ungdomarna i kyrkan. Så det blir en kall natt under det aldeles för stora täcket (när man är själv) får ta på migg raggsockorna :)

1 comment:

Sebbes Fruga said...

Värmer inte Elli nå't? Själv har jag en bast i vår säng, trots att gubben jobbar. Men har man två ångande barn som ska ligga tätt, tätt, helst ovanpå mamma, då blir det varmt. Ja sen värmer väl magen också...