2009-08-30

Vilken härlig dag!

Även fast Tjejmilen inte gick riktigt som jag tänkt, så har jag haft en härlig dag med familjen :) Sprang då min första Tjejmil på 1:01:04. Inte ens i närheten av 55 min, som var mitt mål. Största orsaken om man nu ska gå in på det, var nog att jag helt enkelt inte hade orken idag, kändes grymt segt bara. Fick en bra start med fem minuter på första kilometern och det kändes faktiskt bra, inte för snabbt. Sen gick det bara långsammare och långsammare. Hade gräslig håll och magvärk mellan 2 och 6 km (är liksom fortfarande öm på sidan där hållen satt) och jag får aldrig håll när jag springer. Mot slutet ville jag så gärna gå. Så gärna!! Men jag lyckades hålla benen i rullning hela vägen in i mål. Det är jag grymt nöjd med nu. Men med den tiden så finns det ju förbättringspotential inför kommande mil i alla fall :)
Efter loppet träffade vi Makena som också var där och sprang, och så gick vi med hennes härliga familj och åt söndaglunch på Jensen's Böfhus. Vilket ställe! Vi var elva personer, fem vuxna och sex barn. Vi blev placerade vid ett långbord och då hade de redan lagt ut pyssel- och målarkit på barnens platser. Barnen fick egna menyer att välja ifrån och i källaren fanns ett stort och bra lekrum. Där kände man sig verkligen välkommen som barnfamilj! Rekommenderas!! (Att de dessutom hade söndagsbiff för 69:-, var ju grymt!!)

Nu är det nog dags för sängen. Imorgon börjar allvaret. Barnen ska lämnas på dagis kl 07:30 och båda föräldrarna ska åka och jobba.

4 comments:

Makena said...

Ja det var en riktigt härlig dag! Underbart att springa Tjejmilen och sen den där suveräna restaurangen med er! Kunde inte blir bättre! :)

Nu är man taggad att träna löpning ännu mer!!:)

Anonymous said...

Bra kämpat!!!!

Anthon recenserar said...

Jag är impad 10 000 m helt sjukt. Men maten va goo.

Ebba said...

Låter som en riktigt trevlig dag det där!! :-) NÄSTA år kanske även jag kör tjejmilen... Men laddar upp med göteborgsvarvet först... ;-) Jättefin bil på dig och dottern längst upp i bloggen också! :-)