2009-08-02

20 kilometer

Just nu stavas inte Betsy B-E-T-S-Y utan N-Ö-J-D. Jag är så grymt nöjd!! Inför den här helgen hade vi inte särskilt mycket planerat. Ta det lugnt, röja i förrådet, vara hemma och ta emot husvagnsleverans nån gång och så hade vi målet att spring långt, både jag och Johan. Han på lördan och jag på söndan. Jag sa i lördag förmiddags att jag var sugen på att springa riktigt långt, typ två mil. "Då måste jag springa tre för jag kan inte vara sämre" kontrade Johan. Så igår gav han sig iväg på sin tremilarunda, tre varv på avskyvärda milenrundan i Åby. Hade jag peppat honom att springa långt, var ju jag själv tvungen att hålla fast vid att jag också skulle springa långt. Jag var så osugen på att springa och jag kom inte iväg förrän 19:30, men iväg kom jag i alla fall. Jag la till två extra svängar på den rundan jag sprang för några veckor sen, när jag fick ihop 15,6 km. Nu har jag precis kommit hem och mätt upp rundan på eniro.se och den blev 20,2 km!!! HURRA!!!!! Att jag dessutom srang på 1:55 gör ju inte saken sämre :) Den kilometertiden känns helt ok :)

Helgen i övrigt har också varit riktigt bra! Återkommer med utförligare rapport...

6 comments:

Makena said...

Men alltså jag gapar! Över 2 mil (!) på under 2 timmar!! Du är ju helt galet bra! Stående ovationer!

Själv har jag varit dyngförkyld i över en vecka och alltså inte kunnat springa alls! Fortfarande inte bra.:( och Tjejmilen som närmar sig med stormsteg 'hjälp'

Carolina said...

Du är grym Betsy - jag ser fram emot att få stå och heja fram dig i mål i Maj!! ;) hehe.. Kramar

C E C I L I A said...

WOW.

Va du är duktig! :) Jag är så imponerad! Du kommer klara både Tjejmilen och Gbgsvarvet perfekt!!

Va fin du har gjort bloggen förresten! Ändrat layout å så... å bilden på dig och Elvira är ju bara för fin!

Kramkram

Anonymous said...

Du fixade bilden...riktigt snyggt!!!

Marie said...

Jag beundrar dig för att du är så motiverad att springa.

BETSY said...

Är imponerad själv med faktiskt ;)