2009-06-08

Veckans träning

Har kommit igång lite den här veckan med träningsprogrammet inför tjejmilen. Det är sååå kul! :) Imåndags sprang jag en "vanlig" runda på 8,4 km i skönt tempo, sen startade jag med programmet.

Onsdag:

Uppvärmning 21 min/3,5km
Koordinationslopp 3x50m
Kort intervall 3x4x50sek/3x4x200m
Nedvarvning: 12 min/2km


Grymt roligt träningspass. Mätte upp en sträcka på en rak cykelväg på eniro.se, på 200m och höll ett rätt jämnt tempo, 45-50 sek/intervall. Kändes helt ok, och jag är grymt nöjd med att jag höll ut alla 12 intervallerna :)

Söndag:

Långpass, lugn fart, 12 km, ca 72-72 min

Hade läst fel och blandat ihop med nästa söndagspass. Så det blev 13,4 km på 74 minuter. Kändes bra hela passet, men lite enformigt eftersom jag sprang i spåret hos mina föräldrar som är 2,4 km. Alltså jag ville ju det, eftersom det är lite nostalgi att springa där...så det var bra i alla fall. Fem varv + dit och hem. Tror att det är det längsta jag någonsin sprungit och jag kunde ändå öka lite på slutet och spurta. Nöjd med andra ord :D

Den här veckan är det backlöpning, kort intervall och 13 km på runt 80 min, som gäller.

2 comments:

Makena said...

Wow vad du utvecklas! Låter jättekul, men tror inte jag skulle klara det än. Haft lösa funderingar på Tjejmilen jag med...men jag vet inte om jag är redo och det känns så läskigt med ett riktigt lopp ;-)

Anonymous said...

wow! lycka till!!!