2009-06-15

Första jobbdagen

Idag var det så dags för den första jobbdagen på väldigt många månader, drygt ett år faktiskt. Segt, men nästan lite mysigt att stiga upp i morse medan resten av familjen sov. 06:20 hoppade jag upp på cykeln och började trampa mot jobbet, som under sommaren är på sjukhuset, där kommunen har ett korttidsboende. Mer än dubbelt så långt som till mitt vanliga jobb, och jag hann ångra många gånger att jag gått med på att vara där uppe, och att jag dessutom planerat att cykla hela sommaren. Nu tog det visserligen bara 25 minuter, men ändå :) Hur som helst så var det ganska roligt att vara tillbaka på jobbet. Bara jag får ordning på rutiner och lär känna alla nu, så ska det nog bli en riktigt bra sommar. Bäst av allt, förstås, var att komma hem till familjen!!

6 comments:

Mor said...

Dagens motionsrunda m.a.o. (Går det inga bussar/spårvagnar för de regniga dagarna? Alla andra måste ju ta sig dit.

BETSY said...

Man kan åka spårvagn till centrum och byta till buss. Tar troligtvis minst en halvtimme. Men ösregnar det så är det ett alternativ :)

Kelly Steel said...

ÅH!!! Visst är det pirrigt när man ska tillbaka :) Men också himla kul när det väl börjar rulla på!! Men Betzy du är ju så sjukt duktig som cyklar och springer så mycket!!! :D

Makena said...

Låter som en bra första dag! Och perfekt att kunna cykla. Då får du ju träning på det viset med :)

marina said...

Åh va kul att du hittade mig... och att ja så fick se att du me har blogg :)
Hoppas att din första dag har varit bra och att alla andra dgr me går bra! kraam

C E C I L I A said...

Skoj! Jag tror att det kommer gå hur bra som helst för dig att komma in i rutinerna osv å lära känna alla! :) No worries! :)