2009-06-14

Långpass

Långpass lugn fart, 13 km/80 minuter
Förvånansvärt va långt man måste springa för att det ska bli över en mil. Känns som att jag har sprungit runt hela stan. Förra långpasset körde jag ju på ett platt elljusspår på 2,4 km och det blev lite enformigt, fast det var skönt underlag och man känner till varenda kurva. Nu sprang jag på asfalt hela vägen och mötte lite backar här och var. Är ändå förvånad över att det gick förhållandevis lätt. Tog 13 km på 74 minuter och känner mig rätt fräsch. Har börjat springa långpassen med vatten och det är riktigt bra! Funderar på att införskaffa ett vätskebälte eler nåt så man slipper ha flaskan i handen dock...

Den här veckan har det bara blivit två pass. I onsdags gav jag mig ut på nåt konstigt pass kl 22:20. Sprang intervaller 5 x 80 sek och var ute i totalt 25 minuter. Man kan väl säga så här - jag kom ut i alla fall :)

Imorgon börjar jag jobba igen. Det var riktigt skönt att komma ut och springa och skingra tankarna lite. Har grubblat och oroat mig en del idag, men nu känns det mycket bättre!





















Sportflaska a la småbarnsförälder (Jo, det är sant! Jag sprang med en här idag - den minsta flaskan jag hittade ;))

2 comments:

Makena said...

Härligt med långpass! Så "långt" har jag inte kommit än. Och just nu får jag ligga lågt med löpningen eftersom jag fått ont i benhinnorna :( Tror det blivit för mkt asfaltslöpning. Tänker cykla lite istället ett tag. Cyklade över 12 km igår, fram och tillbaka till Traneberg + lite till :)Fast jag har ont i baken idag...;-)Lycka till på jobbet idag!!

Mor said...

Idag mötte jag "min" sjukgymnast i spåret för andra gången. (Hon som sa för 5 år sedan "glöm vårruset, glöm tjejmilen". Hon GICK! Vågade inte stoppa henne, men nästa gång ska jag stanna och påminna henne ... :)