2008-09-24

Sommarens vackraste jogg

Det kan väl konstateras så här i efterhand (för nu är väl sommaren officiellt slut?) att detta blev sommaren då jag kom igång att springa igen. Det är så fantastiskt skönt att bara kunna ta på sig löparkläderna och springa en runda, och orka! Inte behöva tänka ut på förhand "springa två minuter - gå en - eller ska jag öka till det dubbla, eller?". Nu bara springer jag. Aldrig några uppmätta sträckor, utan bara på tid. Det blir ju ofta på kvällstid och jag skulle aldrig våga springa i skogen, i spåret, även fast det är upplyst. Men jag är lite sugen på det. Hur snabbt springer jag fem kilometer egentligen? Och en mil, orkar jag springa en hel? Det börjar bli dags att kolla antar jag. Jag har ju nått ett delmål nu, när jag orkar springa 30 minuter i sträck utan problem, så det kanske är dags att sätta upp nya mål nu. Kanske ett lopp att träna mot. Vi får väl se...
Var ute en sväng igår och sprang, efter två veckors uppehåll (Johan har rest mycket) och det var skööönt!

Lite bilder på sommarens vackraste jogg. På Gotland, vid stranden, i solnedgången. Kanske inte sommarens bästa jogg i något annat avseende, men vackert var det :)

No comments: