2008-02-10

Willi inte!

Vi har drabbats av bakslag :) Efter att Elvira har varit krut-torr i nästan en månad har hon fått för sig att det där med att gå på toaletten är överskattat...
På dagis, i bilen, på stan eller hemma hos någon annan fungerar allt fortfarande perfekt. Men hemma... Hon kan få för sig att bara stå och titta på byxorna, hur de blir mörkare och mörkare och blötare och blötare och säga till "kissat mamma" eller ligga i sängen och säga, "kissa! Nu kommer det." När man frågar varför hon inte kissar på toaletten blir svaret bara "Willi inte, jag"
Hoppas på att det är en övergående trend!

3 comments:

Lotta said...

Det där känns igen... Det är en övergånde period, men tro mig det kan i perioder även hända på andra mindre passande ställen än hemma. Men som sagt, det sker mer och mer sällan. Vet inte om du sett vår "lilla" sluta-napp-historia jag skrev under ditt inlägg om potträning, men nu vet du att den finns där annars. Kul att se lite hur ni har det när det blir alldeles för sällan i det som kallas verkligheten:)!
Kram Lotta Willén

Sebbes Fruga said...

Hemma är hon trygg. Måste kolla vad som händer med mamma och pappa när hon kissar på sig hemma. Signe hade en sån period i höstas eller i somras. En klockren kommentar från henne då var :"Oj, jag visste inte var toaletten var...". Då gäller det att inte bli för arg, eller börja skratta. Elli blir snart torris hemma oxå!

Fru Hägerlund said...

Hej!
Va´ kul å se att du är här också =)
Vi har ganska nyss börjat blogga och jag vet inte hur flitiga vi kommer vara men det återsår att se.

Ja det är så roligt att vara kär... som jag har väntat (och han också förresten). Han är hur go och mysig som helst... och rolig humor.

Sååå roligt att släkten ska utökas ännu mer... det visste jag faktiskt inget om förrän jag läste din kommentar. Det är bara till att gratulera!

Kram Lovisa