2008-02-13

Lyxmånad

Eftersom jag är van vid att ha en man som reser mycket, eller mycket... det beror väl på vad det normala är. Jag tycker i alla fall att det är mycket att vara ensam tre kvällar/nätter i veckan. Extra mycket blir det när man har alla hämtningar och lämningar själv och samtidigt nästan jobbar 90 %. Men januari har varit helt underbar! Och förresten nu en bit av februari också... Det började lite under jul och nyår då Johan var ledig med Elvira i två veckor under dagis juluppehåll, sen har det fortsatt med inte en enda natt hemifrån till i söndags... eller jo, förresten en. Men då åkte jag och Elvira med (till Göteborg) och lyxade oss på hotell (och på stan med mormor). Johan har i alla fall lämnat Elvira varje morgon och jag har hämtat henne på eftermiddagen. Värsta lyxen! Uppskattat av alla inblandade. Den här veckan drog dock resandet igång med en rivstart... Hanover, Åbo och Stockholm -borta hela veckan...men det lyxiga är att det slutar lika abrupt som det började. Resten av februari är resefri (i alla fall fri från övernattningar).
Att ha hela familjen samlad i huset - det är att sätta guldkant på vardagen!

6 comments:

Makena said...

Åh jag förstår att du njuter! A är också borta många kvällar och får ibland sova över i stan för att det inte går ngn sen buss hem...SUPERTRIST! Så jag vet hur det är. Härligt att ni får rå om varandra mer nu! :D

Sebbes Fruga said...

Jag får väl oxå sålla mig till skaran av dom som har bortavarande män nattetid. Fast då ryms fler barn bättre i sängen. En fördel iallafall. ;-) Men det finns inget så härligt (jo det kanske det gör, men jag säger så ändå nu) som efter flera jobbnätter, som när man både får somna och vakna med mannen hemma. Och ha honom vaken dagtid.

Makena said...

Ja, det är sant att barnen ryms bättre *ler igenkännande*. En period (när Liva var nyfödd)var det ofta som ALLA barnen ville sova i vår säng. Det blev rätt trångt med 6 personer kan jag intyga ;)När en vuxen karl försvann, blev det bra mkt bättre plats :o. Fast nu är det bara Joy som kommer och då är det en fördel om A är hemma, för då kan hon gå med på att sova nära honom istället när jag vill ha mera space eller ammar.:)

Sebbes Fruga said...

Makena:
Då har jag bästa tipset! Vi har breddat vår säng med en 80-sång som sitter ihop med dubbelsängen. Vi valde mellan att antingen ständigt bära tillbaka barnen, vilket inte kändes som ett alternativ och att någon (läs Sebbe) skulle få lägga sig på madrass på golvet. Så kom vi på den geniala idén att bredda sängen. Och alla sover jättebra. För det mesta. Trångt kan det dock bli ändå, eftersom tre barn vill sova närmast mamman. Men Sebbe har gott om plats iaf. ;-)

Sebbes Fruga said...

Självkart går det att beställa. Leveranstid kan variera. ;-)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

Helloj, ville bara kika in lite...o vad han var ute o restw möe...kul att ni får va tillsammans nu då!!

Kram Millan