2007-10-10

Världens finaste bebis ligger i min mage

Var på barnmorskemottagningen och gjorde ett tidigt ultraljud idag. De utbildar sin personal för att kunna göra NUPP-undersökningar from januari. Därför erbjuds alla blivande mammor, vid inskrivningstillfället, att delta som övningsobjekt. Jag ville absolut vara med, för att få en liten titt på lille bebben. Så underbart att se. Armar, ben, fingrar och tår. Ett hjärta som slår. Livlig och rörlig och så sög den på tummen, nästan hela tiden - mamma upp i dagaen! Världens finaste och jag är inte alls partisk :)

5 comments:

Sebbes Fruga said...

Va mysigt! Kul att få göra ett extra ul. Vilken vecka är du i? Klart att bebben är världens finaste - jag har ju ingen i min mage så...

BETSY said...

Trodde att jag var i v 14+0, men efter dagens ul är jag degraderad till 13+2, beräknad till den 14 april

Sebbes Fruga said...

Så det kan gå...

Anonymous said...

Frågan är om du kan ha finare än de jag hade för snart 28-30 år sedan?!

Sebbes Fruga said...

Åtminstone den för 30 år sen. Den slår ingen! ;-)