2007-10-04

Packningen har börjat!

Fem banankartonger har jag lyckats fylla medan Johan har varit på sin tredagarskurs i Skövde. Låter ju inte så mycket kanske, men med tanke på de trötta omständigheterna, så är jag rätt nöjd. Bebisen växer och tar på krafterna. När Johan inte är hemma så går jag och lägger mig med Elvira, oftast mellan 20-20:30. Låter ju helknäppt, men sen ringer klockan 05:10 å då är jag riktigt pigg faktiskt. Arbetsdagen brukar sen flyta på riktigt bra med dessa sömntimmar i bagaget. Men jag hoppas att jag snart ska känna mig lite piggare och framför allt att migränen ska ge sig :) På lördag har vi i alla fall planerat en stor packdag. Hela familjen är hemma och kan hjälpa till då. Elvira packar väl mer ur än i, men det är ju roligt att vara tillsammans i alla fall. Tänker att i alla fall källaren ska vara färdigpackad efter helgen och en del annat också som man inte direkt använder varje dag...

3 comments:

Anonymous said...

Kanske hon kan få en egen kartong att packa i. Egna grejer eller tillfälligvis andras.

Anonymous said...

Mycket klokt att lägga sig att sova samtidigt med Elvira, när du ska upp kl 05. Du slår din svärmor när det gäller uppstigningstiden? Själv ska jag bättra mig nån gång.

Sebbes Fruga said...

Packa på! Det tar så lång tid. Mycket längre än man tror. Fast det vet ni väl redan. Ni har ju ett par flyttar i bagaget... ;-)

Mormor: Varför ändra sig? Nätterna är ju härliga. Även om det bittida morgonkaffet kan locka. Men vaddå, morgonkaffe vid nio är inte fy skam det heller leller.