2006-11-21

Utmanad!
Jag har blivit utmanad av Maria, och ger mig i kast med utmaningen.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18 rad 4, vad står det där?
Och rovfåglar slog sig ner på de...

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Luft...

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Har på Oprah-show i bakgrunden för tillfället.

4. Utan att se efter, gissa hur mycket klockan är.
13:51 (14:13) Hoppsan :)

5. Bortsett från datorn, vad hör du nu?
Oprah och diskmaskinen. Underbara diskmaskin!

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Gick från bilen och in, hade varit i stan en sväng.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Läste Marias bloggl.

8. Vad har du på dig?
Jeans och en omlottopp med linne under.

9. Drömde du något i natt - i så fall vad?
Tror inte jag hann drömma nåt. Elvira har sovit dåligt och då hiner man inte drömma så mycket.

10. När skrattade du senast?
När jag var i stan och planerade "Girlie evening" med dan och kat.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En tavla från IKEA "Pjätteryd" med två avbladade vallmo. En tavellist med Johans kaffe- och chokladböcker.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
En liten rondellkarttunge på en refug i Blacka. Trodde det var en riktig.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Jättekul, men svårt att komma på bra svar.


14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Såg halva "The life of David Gale" i söndags, men insåg att den slutade för sent (har sett den förut med) så vi la ner det. Sen ser vi en bit på "Toy story 2" varje dag.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Jag skulle köpa en tvättstuga och intallera den i vår källare. Om jag inte skulle köpa ett nytt hus i Kneippen förstås :)

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
När jag är och handlar mat på willys eller maxi eller nåt och det börjar fylla på sig i varuvagnen kan jag få sån ågren att jag måste gå och lägga tillbaka massa varor.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Göra alla eleka människor snälla.

18. Tycker du om att dansa?
Njae...

19. George Bush?
USA:s president.

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Elvira hette Agnes i några minuter på BB. Hade hon blivit en liten kille hade hon hetat Albert eller Eskil.

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Helst inte...

23. Vad vill du att Gud ska säga till dig vid Pärleporten?
Välkommen mitt Älskade barn. Kom hit så får jag krama dig!!

24. Någon du vill ska svara på den här undersökningen?
Mamsen!!

1 comment:

Sebbes Fruga said...

Kanske ska du ta bort inlägget ovanför...

Fråga 16 - grymt vad jag känner igen mig! Men fy så skönt det är när alla dom där grejerna väl står i skåpen. Då gör det inget att kvittot slutade på 1000:- och lite till...