2006-11-23

Hade "egen-tid" igår kväll. Det var helt underbart! Jag var själv nere i källaren och hade tid att packa upp och sortera tre kartonger (som stått ouppackade sedan flytten för ett år sen, bara 7 kvar). Johan och Elvira åkte och handlade och gjorde värdens godaste hamburgare, med avocadodressing på, till kvällsmat. Så jag fick vara helt själv! tills kvällsmaten var klar. Tänk att något så litet kan göra så mycket... Har tydligen egentid ikväll med, för här sitter jag och skriver medan Johan är uppe och lägger Elvira. 21:48? Jag vet, hon har fnurrat till läggtiden lite de senaste två dagarna. Hon är nog superkvällspigg till sin natur. Men senaste månaden har faktiskt funkat jättebra. Läggning vid åttatiden och uppstigning vid sju. Kanske varannan natt i sin egen säng...inte illa :)

3 comments:

Sebbes Fruga said...

Härligt! Då står snart tvättstugan/hobbyrummet/gillestugan/garaget/kontoret/gästrummet klart då?!! Säg till så kommer vi och inviger.

MäryP

Anonymous said...

Vi kommer med en sprittans ny tvättkorg till invigningen.

BETSY said...

Hehehe...drömma kan man ju alltid göra i alla fall! Man jag lovar, ni får inbjudningskort när det är klart :)