2012-01-22

En underbar lördag

Vi har haft en helt underbar lördag idag. Lördagar är väl alltid mer eller mindre underbara, men just den här är jag extra nöjd med. Vi började dagen med sovmorgon hela familjen till 8-8:30. Sen gick jag och elvira upp och bakade scones. Underbar långfrukost sen. På förmiddagen gjorde jag lite ärenden; hämtade liggkorg (som varit på lagning) till barnvagnen, beställde tapeter och försökte få tag på en viss cd-skiva till Elvira. Johan åkte och införskaffade dörr till Elviras nya rum, där väggen nu är färdig för tapetsering, och satte upp den. Tapeterna kommer på tisdag. Ska bli så roligt att få iordning allt där uppe. Båda rummen är i alla fall städade idag och sanerade från allt gips- och spackeldamm. Resten av dagen har jag vilat och Johan och barnen bakat kakor. Bra fördelning, va?!

Hur som helst har vi valt tapeter från Midbecs kollektion Belle Rose.
Arvid har valt: 115743
och Elvira har valt: 115723
Det blir färgglatt och härligt!

2 comments:

Sebbes Fruga said...

Så snyggt! Ser fram mot att komma och se bebis och nytapetserade rum!

Lisa said...

Elisabeth!! Tänk att din prins är ute nu! Jag blev så sugen när jag läste den glada nyheten! Grattis igen!