2011-12-12

Min nya hobby

Jag har en ny hobby för i höst. Eller ny och ny... Gammal hobby på ett nytt sätt, kanske är mer korrekt. Elvira har börjat rida och jag får följa med och hålla hästen och springa bredvid. Det är så kul! Dels att få vara med hästarna igen, men framför allt se Elviras glädje och utveckling på hästryggen. Det har dock blivit jobbigare och jobbigare med en växande gravidmage att springa runt i ridhuset. Så när jag dessutom blev sjuk för flera veckor sedan har Elviras faster Anna följt med och hjälpt till. Är såå tacksam för det! Men idag kunde inte hon och då bestämde jag och Elvira att vi skulle göra det själva, nu när jag efter två antibiotikakurer inte längre är sjuk utan bara jättegravid. MEN Elvira skulle bara få skritta INTE trava. När Elvira väl satt på sin favorithäst Ingrid kunde ingen av oss motstå... Så otroligt roligt vi har haft det. Att känna att jag orkar springa litegrann var en sån befrielse och Elvira var så duktig. Hon red i princip hela lektionen själv, men jag fanns bredvid (utan att hålla i hästen) om ifall det skulle vara något. Nu är jag själv grymt sugen på att rida också, men det får väl vänta ett par månader i alla fall :)

No comments: