2011-08-26

Ny träning

I måndags började Elvira skolan, i förskoleklassen. Vilken grej! I våras och under sommaren har vi levt världens mest oregelbundna liv, eftersom bara en i familjen jobbar raka veckor och den delen av familjen som inte jobbar raka veckor har lätt för att sova ut på morgonen om så är möjligt... Men nu. Just nu ser jag bara fördelar med att ha ett skolbarn i familjen då detta gör att HELA familjen tvingas leva ett mer regelbundet liv. Skolan börjar kl 8:15 och då ska man upp även om man har en kvällstur den dagen. (Är Johan hemma går det ju diskutera, men ändå och jobbar jag nätter är det inte jag som lämnar.) I sommar har barnen lagts sig med oss på kvällen/natten och kunnat sova till 9-10 utan problem (Elviras rekord är 11:30). I morse var Elvira uppe när Johan steg upp 06:30 och tio minuter innan min väckare skulle ringa kom hon och undrade om det inte var dags att gå upp snart. När Elvira sen är i skolan har jag och Arvid specialtid. Idag testade vi att ägna den åt träning. Ganska tidigt i graviditeten (v 18+0 idag) märkte jag att det inte skulle funka att fortsätta med löpningen särskilt länge, eftersom jag blev tung i buken så snabbt. Och någon annan träning har det inte heller blivit eftersom jag mått lite si och så och varit lat också :) Men idag satte jag Arvid i cykelsadeln och cyklade en tur på 45 minuter. Ganska tråkigt, men mysigt att ha Arvid där bak att prata med och skönt att svettas ordentligt :) Så det får jag fortsätta med!





2 comments:

Anonymous said...

Gött! Jag minns att jag cyklade in i det sista med de två första, och det gick ju bra bara man ignorerade att folk stirrade;).
Jo då, det är stor skillnad när skolan kommer åter i ens liv, men kul oxå!

Kram på er!/Lotta

Sebbes Fruga said...

Du ser ju ut att ha ett trevligt utflyktsmål!