2011-04-10

Att leva i en småstad...

...är alldeles underbart! Jag hade väl aldrig kunnat tro att jag med en gång skulle trivas så bra här. Jag trodde nog att jag skulle få lite ågren och längta ihjäl mig till Norrköping emellanåt. Nog saknar jag vännerna där, men det är här vi ska bo. Med all säkerhet.

Barnen är inskolade på dagis och jag har gjort min första vecka på nya jobbet. Barnen verkar trivas riktigt bra med sina nya kompisar och fröknar. Arvid har en manlig pedagog på sin avdelning, som har idrott som huvudämne. Hur lyxigt är inte det för en liten fotbollskille?!!

I helgen har jag gjort mina första nattpass, och eftersom Johan var på disputation med fest i Stockholm fredag/lördag fick barnen sova över hos mormor och morfar. Såå mysigt! Och idag när jag hade sovit några timmar åkte vi ut till farmor och farfar. Det är verkligen fantastiskt att ha alla så nära!

Elvira lärde sig hoppa dubbelhopprep hos farmor och farfar idag :)










2 comments:

Makena said...

Härligt att ni trivs så bra!! :D Och dubbelhopprep!!! Eller "dubbledutch" som vi sa när jag gick i 5:an. Då var det dubbledutch för hela slanten på rasterna. Vilka minnen! :) Imponerande att Elvira klarar det!

Esil Agni said...

Roligt att se att Elvira har med sig gener från mor och mormor!