2011-04-10

Återkomsten

Efter knäskadan i slutet på förra året, har jag nu äntligen börjat kunna ta mig ut i mina löparskor igen. Lugnt och försiktigt tänkte jag nu återerövra min kondition igen.

Förra söndagen tog jag och min vän Jennifer en lugn joggingtur på ca 4 km. Det var hur skönt som helst. De första minutrarna kände jag av knät lite grann, men så fort jag hade blivit lite varm kände jag ingenting.

Idag var det dags för tur nummer två. Jag promenerade bort till vårt närliggande elljusspår, 7 minuter. Och joggade sedan 2,5 km. Spåret är verkligen fint och väl underhållet. Att det inte finns en backe så långt ögat kan nå, är ju också väldigt skönt så här i början. Efter det varvade jag promenad, jogg och lite tempoökningar för att känna på det lite. Efter 30 minuter var jag hemma igen. Knät kändes lite stelt, men att det gjorde ont skulle vara överdrivet att säga. Skönt att var igång igen. Nu längtar jag verkligen efter att känna flytet i löpningen igen :D

No comments: