2010-12-13

Plus & Minus

Idag var det dags för återbesök på ortopedmottagningen och avgipsning! Avgipsning blev det. Sen kom doktorn och undersökte, böjde och klämde, och bestämde att jag skulle ha gips i tre veckor till. Så pågipsning igen...
Lite surt, för jag hade verkligen sett fram emot att få börja rörlighetsträna och bli bättre nu. Under återstående tre veckor med gips får jag stegmarkera och INTE belasta fullt. Men positivt var i alla fall att jag fick en ordentlig pratstund med doktorn. Troligtvis har det inte blivit några mjukdelsskador i knät, för då skulle jag ha mer ont än vad jag har. Om rehabiliteringen går som den ska är jag igång och springer i vår igen... Nu har jag ju visserligen missat att anmäla mig till Göteborgsvarvet, men om jag hade haft det som mål trodde han att jag skulle kunna ha kommit igång såpass så att jag hade kunnat springa det, om än inte på någon rekordtid... Låter ju ganska hoppfullt ändå :)
Jag fick prova att böja i knäleden när gipset var avtaget. Det var läskigt. Det kändes som att knät var osmörjt och musklerna var svaga och långsamma. Det gjorde faktiskt inte ont förrän efter 4-5 böjar. Det känns ju också lite positivt :D

1 comment:

Esil Agni said...

Göteborgsvarvet?! Det var väl att ta i efter den frakturen!
Satsa på tjejmilen eller halvmaran i Sthlm.