2010-12-07

Julpyntet som kom av sig

Jag och Elvira hade planerat att städa och pynta inför första advent. Vi skulle plocka ner alla grejer från vinden på måndagen, för då var vi lediga och så skulle vi kolla igenom vad vi hade och vad vi behövde komplettera med. På söndagen innan bröt jag mig och när måndagen kom fick Johan hämta hem Elvira från dagis, eftersom hon hade kräkts ner både fröken och kompisar :/ Man kan säga att städet och pyntandet kom av sig ganska fatalt.

På onsdagen åkte vi istället hem till mina och Johans föräldrar och njöt av adventspyntade hem i en vecka. Johan behövde få jobba och jag behövde hjälp med barnen. Vi var även, med hela Johans familj på julbord på Götala Herrgård - otroligt mysigt!

När vi kom hem, skulle man ju kunna tänka sig att pynta inför andra advent. Men motivationen tröt. Johan plockade ner adventslådorna och i varje fönster står det stjärnor eller adventsljusstakar, julkrubban kom också fram och ett och annat levande ljus, men sen tog det stopp. Jag skulle vilja skaffa nya jullöpare, julgardiner och massa härliga blockljus. Här kommer en liten hemlighet: Till på fredag 07:15 har jag beställt julstäd av Städarna. Tills dess ska jag ha fixat lite nya inköp och sen blir det en underbart pyntad och härlig tredje advent.

Idag ska jag förbereda lite och sätta mig på golvet i Elviras rum och plocka iordning. Tycker ni att det verkar behövas?

2 comments:

Esil Agni said...

Så klokt!! at använda sig av "Städarna"!

Karin said...

Jättebra att ta hjälp....men du jag vet att Elvia kan plocka undan, så spara lite till henne också ;-)