2010-08-14

Veckans träning

Är äntligen igång med träningen igen. Och det kanske är på tiden eftersom 21 km ska avverkas på Stockholms gator den 11 september.

Friskförklarade mig själv från förkylning (efter två veckor) i söndags efter en testrunda på 20 minuter.
I tisdags blev det ett improviserat pass på 45 minuter. Grymt skönt tycker jag, att ibland bara springa ut och inte ha en aning om vart man ska. Det blev på asfalt i ett villaområde en bit bort.

Torsdagens runda blev i skogen. En runda som jag sprang tidigt i våras, då marken fortfarande var snö- och istäckt. Underbar upplevelse att springa där nu. Underlag, dofter... skogen på sommaren är ju ljuvlig. Trots detta är det sällan jag tar mig dit, ens på mina löparrundor. Får bli bättring på den fronten.

Idag tog vi med nästan hela släkten (liten överdrift) till en badplats i närheten med motionsspår intill. Jag, Johan och Pierre sprang i värmen. Vilket blev helt olidligt. Först hände jag på grabbarna, men insåg ganska snart att jag skulle få släppa dem. Efter ytterligare några hundra meter bestämde jag mig för att springa 5 km istället för 10... Rätt val denna dag, måste jag säga. När jag kommit runt den kuperade terrängrundan kände jag ändå att jag hade krafter kvar, så jag sprang tillbaka till sista backen och sprang tio intervaller. Visserligen en kort backe, men ganska kraftig stigning. Efteråt badade och grillade vi tills solen hade gått ner...

No comments: