2009-11-20

Klippning för 250 spänn

Igår var det då äntligen dags för Elvira att gå till frisören. Eftersom jag är som jag är, är det ingen idé att jag klipper henne. Då skulle hon i så fall bli tungen att gå med mössa både inne och ute ;) Och hon älskar att gå till frisören. Hon blir helt knäpptyst och säger inte ett ljud, inte ens när frisören ställer frågor... Men hon njuter! Igår kom vi ut från frisören, med klippta toppar, lila och guldglittriga blommor i håret och med ett hål i plånboken.
Första gången vi var där betalade vi 100 kr, andra gången 150... I april, när vi var där klippte hon Elvira och snyggade till Arvid lite och jag betalade 200:- för båda och nu 250 kronor! Man har ju aldrig extra kontanter på sig och för klippningen hade jag tagit 200. För om de hade höjt skulle de ju ha höjt till 200 för en klippning. Men icke! 250 var det och jag lyckades som tur var skrapa ihop lite parkeringspengar och så hade jag en extra 20:a i plånboken. Lite pinsamt att stå där och inte kunna betala, det har hänt förr kan man säga. Det värsta är att jag tänker fortsätta ta Elvira dit, för frisören är fantastisk. Nästa gång får jag väl ta med med en femhundring för att gardera mig :)

4 comments:

Sebbes Fruga said...

Galet dyrt! Men det är ju så, man betalar det dom säger att det kostar. Men du som är en Blocket-fyndare borde väl kunna pruta? ;-)

Jennifer said...

So where do you go that makes it worth the money?

BETSY said...

Suzzie's hairport. Probably not worth the money...

MAgdalena said...

nu hittade jag din blogg oxå. kul!
jag bangade ju ur face book igen...
ha en skön vecka!
/Magdalena