2008-05-04

Uteplats

Så var det äntligen dags att bygga vår uteplats. Vi hade tänkt vänta till första semesterveckan i sommar, men när solen tittade fram med sina värmande strålar flera dagar i rad, insåg vi att vi var tvugna att göra det tidigare. Inte minst heller för att bygga bort den jättestora grus-sandlåda som Elvira älskat att leka i. Det var till slut grus överallt. På gräsmattan, på utemöblerna, inne osv. Sagt och gjort. I fredags började Johan med underredet och fick det klart. Allt tog mycket längre tid än vad vi trott, men bättre det än att det rasar ihop efter en kvart. Igår började han med trallen och trots att det ramlade in fyra starka grabbar som hjälpte till (TACK!), så gick det bra långsamt... (sen har han ju haft sin alldeles egen hjälpreda också) Idag har han fortsatt med trallen och uteplatsen är nu brukbar. Nu ska det bara till lite täckande lister och så. Sen hoppas frugan få stå för lite detaljer som snygga blommor å sånt. Vart efter ska en skärm sättas upp på vänstersidan och något slags solskydd ska upp, men vi få se vad det blir.












































































8 comments:

Sebbes Fruga said...

Å, va fint det blir när Johan bygger! tur att han ska "hantlanga" här snart oxå. ;-)

Hoppas att du mådde bättre längre fram på dagen. Vi har haft en skön kalasdag med mormor & morfar. God mat och mindre god tårta, men vad gör det... det kanske kan bli god tårta när ni kommer och bygger.

Kram

Anonymous said...

Jysk annonserar om ett "Trekantigt altansegel". 149:- Bladet 5/5 - 18/5 2008 sid 15. Gäller väl hela landet?

Anonymous said...

Hallå hallå! Du kan aldrig gissa vem som tipsade om den här förträffliga bloggen!! Träffade handlarn ute på Spiken igår när vi var där med Tomas och svärföräldrarna och han sa att du skriver liksom många andra i din närhet :)

Alltså, är det samma baksida som vi såg i onsdags?? Ni måste börjat i stort sett när vi åkte! Bra jobbat, riktigt fint blev det!! Kram

Marie said...

Det blev verkligen jättesnyggt!

Anonymous said...

Skapligt!!! En sånt trädeck ska jag oxå ha.
/sebbehimself

Makena said...

Härligt!:D Bra jobbat Johan! Vi har det dock så bra att vi flyttar till ett hus med redan byggd uteplats...tur det, för det skulle krävas ett smärre mirakel om vi (anthon?) skulle få till ett sånt där fint däck...;-)

BETSY said...

sebbes fruga: Vi kommer gärna och kalasar på tårta, det kanske blir jag som få bjuda då ;)

ilfa: ska kolla det, eller så kör vi med ett gammalt hederligt parasoll i år...

emster: Va kul! Jag brukar läsa handlarns frus blogg, visserligen är den på norska, men jag fattar en del i alla fall :)
Ja, nu får ni komma och ta en sommarfika snart!

marie: Tackar! (jag tar åt mig lite jag med, jag höll nog i nån planka nångång, när Johan skruvade...)

sebbes fruga: Vi kommer snert å bygger...eller inte jag. Jag tänkte umgås med din fruga istället!

makena: Å va roligt att ni blivit med hus! Du måste blogga lite om det så man får höra ;)

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.