2008-03-20

Tradera

Har budat hem en jättefin sovpåse från Lindex, på tradera.com. Brun- och vitrandig, ny med lapparna kvar. Låter väl jättebra, va?! Jag började med att lägga ett bud på 30:-, men någon hade redan lagt ett högre högstabud, så jag testade igen med 40:-. Det gick bättre.

Var på sta'n en dag och gick in på Lindex för att kolla vad sovpåsarna kostade: 79:50 låg dom på allihop. Så det var väl inget superkap när man ska lägga på porto oxå på 22:-. Men hur som helst är ju 62:- ok. Själva budgivningen är ju det stora nöjet :) Upptäckte sedan på "Min sida" att det högstabud jag lagt var 3040:- !!! Kunde ju vara helt säker på att jag skulle vinna auktionen i alla fall. Det högsta motbudet stannade på 101:-. Det är ju kul att värdet ökar på prylarna bara för att någon har köpt dem först och haft dom hemma ett tag... Mitt bud slutade i alla fall på 106:-, så med porto kostade min fina nya sovpåse 128:-. Som hittat!!

2 comments:

Sebbes Fruga said...

Du är ju för grym alltså. Du får hålla utkik efter eventuella varor från mig. Du skulle ha fått låna dom, men nu kan du få köpa dom dyrt på tradera istället. ;-)

Makena said...

Oj, oj så det kan gå! Tur att det inte fanns ngn galning som bestämt sig för att höja och höja...

Har budat (och sålt) endel på tradera jag med. Men nu var det längesen. Tycker det är för meckigt att hålla på.