2007-02-17

Melodifestivalen - Deltävling 3

Då är det dags ikväll igen då... det är ju faktiskt väldigt roligt med melodifestival, om jag ska vara helt ärlig :)
Har för första gången varit inne på svt.se och hört på bidragen i förväg. Å visst är det så att de blir bättre och bättre ju mer man hör dem, har väl med igenkänning att göra antar jag. I alla fall för en inte så musikinbiten som jag. I alla fall så finns det nog bara en som kan vinna ikväll.

Måns Zelmerlöw - helt klart en besvikelse. Kunde ha varit bra.

MissMatch - Inge bra. Syntpopdisco??

Magnus Carlsson - Börjar ju hur bra som helst. Riktigt fin melodi. Men varför i allsindar måste alla låtar vara överdisco-ade. Överdriven super-upp-tempo.

Sheida - Den svenska uttagningen? -Absolut, ska bara vänja mig först.

The Attic feat. Therese - ännu en discodänga...

Sebastian - Här är den! Kvällens vinnare. Låter ju som Sebastian, inte något tillgjort schlagerdisco, trots att det kommer en höjning på slutet och allt :)

Sonja Aldén - Brukar power-ballader gå hem? I så fall går den här. Helt i min smak!! Lite Shirly Clamp-känsla i den. Bra alltså!

Nanne - vad annat kan man säga än Nanne. Finns inget att jämföra med. Inte min smak.

Vi får väl se hur det går... Om jag väljer, så skulle i alla fall Sebastian och Sonja Alden gå till final och Magnus Carlsson och Måns gå till andra chansen. Men vi får se...

No comments: