2012-03-19

Min familjebil

Varje dag när jag hämtar Elvira på skolan får jag frågan: "Får jag leka med...?" Varje dag, helst, vill hon leka med någon kompis och eftersom jag är hemma, går hon inte på fritids och jag hämtar direkt efter skolan. Ska hon då kunna leka, behöver kompisen följa med oss hem. Men eftersom jag var envis och ville ha en liten smidig bil när jag skulle köpa bil för ett år sedan, har det inte gått att få in en kompis i bilen efter att Ivar kom och krävde plats. Men igår möblerade vi om bland bilstolarna och pusslade så att vi fick in fyra barn i bilen, alla på bilstol eller bilkudde, naturligtvis. Lyckan visste inga gränser. Elvira och kompisen hoppade, jublade och kramades när de för en gångs skull fick ett positivt svar. Trångt var det, men nog är det en riktig familjebil jag har :D

1 comment:

Lisas blogg said...

Hej! Så söt han är lille ivar! Roligt att han ler, kommer här med snart tror jag. Jag har också en liten bil, tänkte precis som dej och har samma problem.. Har du satt elvira på en liten kudde eller båda de större på små kuddar. Jag behöver också trixa till det så 4 barn går in!