2010-09-22

Vilken dag!

Mitt i allt höstrusk fick vi idag en alldeles underbar dag. Jacka behövdes inte, och det gick inte ens ha kvar koftan utan att bli överhettad. Trots att det var ledig dag idag har vi varit två vändor på dagis. Det var nämligen fotografering idag. 9:30 var det gruppfoto och 13:15 var det individuella kort. Självklart något man inte vill missa.

Efter det senare passet åkte vi för att handla på Ingelsta Shopping. Rätt var det var kom en ung kille springandes i full fart genom hela varuhuset...följd av tre personal från InterSport.
Elvira:"Mamma, vad var det?"
Jag: "Jag tror att det var en tjuv."
Elvira: "Nej! Han hade ju inte tjuvkläder på sig."
Så självklart!

Väl hemma fick jag för mig att jag skulle sänka sadeln på Elviras Cykel (enklare än att plocka av stödhjulen på Arvids) och låta Arvid provcykla lite. Inspirerad av denne lille grabb, som bara är en månad äldre. Och han kunde cykla! Helt galet, men vi cyklade många, många varv runt kvarterat. Eller han cyklade, jag sprang. Han fixar inte att starta och stanna själv, men han har balansen, och parerar när han tappar den tillfälligt. Det går fortfarande lite vingligt, förstås, så man kan inte vara många centimeter ifrån honom. Därav den helkassa filmningen (Och ja, jag har sprungit några varv... :P)



4 comments:

C E C I L I A said...

Åhhhh..!! Va han är duktig!! :) Jag är så sjukt impad alltså! :)

Kelly Steel said...

WOW! Tjenare vad GRYM han är!! SKITDUKTIG ju!!!!

Kelly Steel said...

WOW! Tjenare vad GRYM han är!! SKITDUKTIG ju!!!!

Sebbes Fruga said...

Moster är imponerad! Mycket imponerad!