2009-09-14

Höst hos oss

Vilken dag det har varit idag! Fantastiskt! Man har ju faktiskt undrat om det verkligen kan vara september. Satt ute och tog en kopp te på maten när Arvid sov middag och Elvira var hos en kompis - njutning! Solen stekte verkligen. Trots sommarvädret, tog jag tag i mina planteringar och köpte lite höstblomster till zinkhinkarna. Visst blev det fint! Det är ju sååå mysigt att få sätta lite ljung :)























Till middag idag blev det riktig gourmetmiddag: Blodpudding och lingon. Jag har aldrig sett Arvid äta så. Han åt helt själv, kladdade knappt nåt och fick i sig TRE OCH EN HALV skiva blodpudding. Elvira åt två och jag två och en halv :D Hoppas han inte får ont i magen nu...



9 comments:

Sebbes Fruga said...

Blodpudding är GOTT! Och vilka fina höstarrangemang! Så snart jag får tid ska jag göra detsamma. Ljung och prydnadskål. Nice...!

Anonymous said...

Vem kommer och fixar till på hallstreet?

emma said...

Ingen blodpudding för mig men däremot blev jag peppad att göra nåt åt mina utekrukor som har stått fina ända sen juni men som nu ser ut som om ingen nånsin brytt sig om dom. Kram emma

Johan said...

Nu kan jag oxå se bilderna av någon anledning, kul :-) Puss på er, ses på lördag.

Sebbes Fruga said...

Var är Johan nånstans?

Jobottle said...

I Korea förstås, var är du?

Sebbes Fruga said...

Hemma. Kanske inte ska säga tyvärr, för det är bästa platsen att befinna sig på, men ett exotiskt resmål skulle inte låta så tokigt... Kanske kan jag komma ut till Torp "i jobbet". ;-)

Anonymous said...

Sebbes Fruga o Betsy! Lidköping låter väl exotiskt!? Alla kan inte åka till Kongo! Eller Korea.

BETSY said...

Oj, vilken trevlig konversation ni har här!!