2007-05-19

Sitter på jobbet...

Det är otroligt lugnt idag, som om alla vet att idag är det lördag, då tar vi det lungt. Ingen ramlar, ingen spyr och ingen har ens lite värk. Vilket väl i och för sig är helt önskvärt. Att det ska få vara lugn hos de gamle... blir lite långsamt bara och jag längtar hem :) Hur ska jag kunna gå upp i arbetstid till hösten?? Jag längtar ju så fruktansvärt mycket hem och efter Elvira bara jag jobbar en halvlång dag.
Dessutom så är det här sista dagarna innan mäklaren kommer för att fota vårt radhus, för ja det ska säljas nu när det äntligen börjar bli färdigt. Johan sätter taklister i sovrummet och i Elviras rum idag. Två dörrfoder och nån liten täcklist här och där ska visst också upp. Lite dumt att jobba 7-17 de tre sista dagarna innan fotografering. Ingen homestyling här inte. Åtminstone hinns ingenting köpas in för att kunna stylas med. Men vi hoppas på fina bilder i alla fall :)
Direkt efter fotograferingen läggs det ut på nätet: svenskfast.se och hemnet.se sen ska det ut i tidningen en vecka innan visning tror jag. Visningen, la grande finale är den 4 juni. Oj va fint det ska vara då...
Igår tog vi bort plattorna på gången mot trappan och la dit grus istället. Plattorna var stora, gamla, fula och täckta med mossa så det blev ett ordentligt lyft. Jättesnyggt. Lite lantlig känsla sådär...bara några pelargoner saknas i idyllbilden.

Nu ska jag snart få åka hem. Bara 45 minuter kvar :)

2 comments:

Sebbes Fruga said...

Har du inte kommit hem än?

Anonymous said...

Janssons klister på stolen???